České předsednictví EU je prý nejúspěšnější za dlouhá léta? A víte proč? Protože nikdo před námi nebyl takový idiot, aby nejen posvětil likvidaci vlastních občanů, ale sám si ji i protlačil.
Je až neuvěřitelné, co dokáže malý mopslík udělat pro podrbání na zádech a vidinu odhozené kosti od stolu mocných. Jak se dokáže plazit a čekat na pochvalu a vidinu té kosti, i když jeho smečka čeká hladová za zavřenými dveřmi na to, jestli zbyde i na ní, nebo se s ní u stolu už nepočítá, a bude si muset ty zbytky vzít rovnou z popelnic před bránou.
Podrbání první:
Promluvili jsme do finální podoby unijních předpisů o omezení prodeje aut se spalovacími motory po roce 2035. Tedy řečeno bez obalu, po roce 2035 už žádné auto se spalovacím motorem nevyrobíme, ledaže by neprodukovalo vůbec žádné emise, zasmál se nereálné podmínce sám první místopředseda Evropské komise Frans Timmermans. Dovoluji si podotknout, že téměř nic neprodukuje vůbec žádné emise, dokonce ani sám první místopředseda.
Co na tom, že jsme nejprůmyslovější zemí Evropy a jsme na automobilovém průmyslu a na to navázaných odvětvích naprosto životně závislí, a dopadne na nás tak jeho omezení nejcitelněji z celé EU. On totiž odklon od spalovacích motorů bude automobilky stát obrovské peníze a ohrozí pro naše lidi mnoho tisíc pracovních míst.
Co na tom, že je aktuálně naprostý nedostatek energie a její cena roste do astronomických výšek, a díky takto vynucené poptávce ještě poroste. Co na tom, že vůbec není vyřešený problém nabíjecích stanic (u paneláků obzvláště problematický), likvidace stovek tisíců tun nebezpečného odpadu v podobě baterií, rychlost nabíjení, a že například kurýrní dodávky právě s ní mohou mít velký problém. Co na tom, že náklady na přepravu čehokoliv se opět dramaticky zvýší a mít auto už nebude pro lidi zde samozřejmost, ale pro spoustu z nich nedosažitelný luxus. Nevadí, Češi si to prosadili, Češi to tak chtějí. Už chápete, proč čekali na toho upoceného mopsla*? (*Mnou vymyšlený “odborný” termín pro mopsíka a osla.)
Podrbání druhé:
Rozšířili jsme systém emisních povolenek. Za ty zatím platí jen velké výrobní podniky vypouštějící CO2, ale my jsme dokázali, že budou kvůli ekologickým cílům nově i v dopravě a vytápění. Lidi sice samotnou povolenku platit nebudou, ale logicky se jim do ceny fosilních paliv jako je uhlí, pohonné hmoty nebo i plyn, promítne. Zvýšení cen tepla očekává i ředitel Teplárenského sdružení ČR Martin Hájek. „Vzhledem k výraznému přitvrzení cílů očekáváme růst ceny povolenky, což se bude promítat do cen tepla,“. Takže jestli si myslíte, že s koncem ukrajinské krize bude i konec zdražování, tak si to myslíte špatně. Ono by totiž bylo, i kdyby války nebylo. Trh s povolenkami pro dopravu a vytápění vznikne v roce 2027, krize nekrize, inflace, neinflace. Jedeme hlavou do zdi podle plánu. Ale nevadí, Češi si to prosadili, Češi to tak chtějí.
Podrbání třetí, tentokrát jako útěcha pro občana.
Pro nízkopříjmové skupiny by měl negativní dopady kompenzovat evropský Sociální klimatický fond. V něm by mělo být až 86,7 miliardy eur (asi 2,1 bilionu korun). Tento fond bude financovaný hádejte z čeho? No právě z těch povolenek, díky kterým se mezi ty nízkopříjmové skupiny závislé na státu a jeho dotacích stanete. Bravo.
A víte proč to celé? Víte, proč naše předsednictví zavelelo k útoku na zdravý rozum a hodlá zničit prosperitu Evropy, tak jak ji pro nás s nezměrným úsilím vybudovali naši předci? Kvůli necelým 10%, kterými světové znečištění Evropa ovlivňuje. Jinak řečeno, ať děláme, co děláme, je to v globálu skoro jedno. Ale jak říká vicepremiér Jurečka: „Příroda nepočká, klimatická změna nepočká!“ Kupředu levá! (To říkám já.) Ale nevadí, Češi si to prosadili, Češi to tak chtějí!
Autor: Jana Marková